U2 Dublin... :-) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Guido Staps - WaarBenJij.nu U2 Dublin... :-) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Guido Staps - WaarBenJij.nu

U2 Dublin... :-)

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido

25 Juli 2009 | Ierland, Dublin

Zo... dit zit er ook weer op, of ja nog niet helemaal. Zitten nu op het vliegveld te wachten tot het vliegtuig om 7:40 vertrekt. Het concert was top, maar zeker niet het beste. Het kan zijn dat het kwam dat we zitplaatsen hadden, maar we hadden net iets meer sfeer verwacht in Dublin, hun thuisbasis. Maar goed al met al was het wel heel erg cool om mee te maken, ik moet zeggen voor het podium zat de sfeer er heel erg goed in.
De voorband was bar slecht of ik vond het gewoon niet leuk, ik had het idee dat ik zeer zeker niet de enige was, dus geen goeie opwarmer. (ben de naam al vergeten)

We zijn vanmorgen om 9 uur vertrokken richting vliegeveld Weze, hier vertok het vliegtuig om 12:30 uur. Circa 15:00 uur plaatselijk tijd zeten we in hartje Dublin. Of je nou vanuit het zuiden naar Amsterdam rijd inclusief file enz. of naar Dublin vliegt, bijna zo goed als hetzelfde :-)

We hadden niet super veel tijd maar zijn wel wat door Dublin gelopen. Ik ben er al 3x eerder geweest, de eerste x met Simone 3 jaar geleden en 2x alleen. De eerste keer zijn we voor 25 p.p. gevlogen en hadden een goedkoop hotel voor 3 nachtjes, was super gezellig. De andere 2x had ik zo'n goedkoop hostel geboekt, ook leuk... maar anders :-) Je hebt een bed, daar kun je in slapen en that's it. Vandaag hebben we helmaal niks, zitten/liggen we op het vliegveld, maar we zijn niet de enigen, het ligt hier bezaaid met mensen en vreemd genoeg hebben ze bijna allemaal een t-shirt aan met een U en een 2 erop... hoe zou dat toch komen, hehe.

U2 had zo goed als dezelfde set als afgelopen dinsdag gespeeld, 2 nummers extra. Op het moment toen we bij het stadion aankwamen werd ik op m'n schouder getikt. Was een gast die ik ook in Nice was tegengekomen, die gaat dus zo goed als bijna alle concerten af, weet niet zeker of ie wel een leven heeft maar grappig is dat wel. Er lopen zo'n 80 duizend man rond, dus zomaar iemand tegenkomen is dat wel funny.
Na het concert toen pap en ik richting de stad liepen om nog ff een pub in te duiken hoorde ik ook iemand m'n naam roepen, waren dat 3 gasten die ook in Amsterdam waren. Barbanders uit Breda, dus nog gezellig geauwehoerd en met z'n allen de stad in. Je kunt natuurlij al raden dat het er super druk was en zo goed als alleen maar U2 fans, dus in iedere pub draaide U2 door de speakers :-)

Op straat speelden ook nog een aantal muzikanten, zolang het droog blijft is het hartstikke gezellig bij Temple Bar Area.
Rond 2 uur zijn we met een bus richting vliegveld gereden, nou zeg... ok dat ze hier links rijden dat is al vreemd, je dnekt da je iedere x ergens tegenaan knalt, maar ze rijden ook nog als een gek... remmen... optrekken... racen... remmen... optrekken... racen... Als je iets verkeerds gegeten had was je er zo vanaf geweesttijdens deze busrit... pfff

Maar goed, al met al een leuke bijzondere dag gehad. Ik ga nu maar weer eens naar pap, misschien ligt ie al te slapen :-)

Seeya Later

  • 26 Juli 2009 - 17:52

    Pap:

    Ja Guido ik heb inderdaad proberen te slapen op het vliegveld op een smal bankje van 30 cm breed en met een been op je gitaarkoffer ...
    Ik weet niet of ik dit over 4 jaar nog kan meemaken want dan ben ik bijna 60 jaar.
    Al met al heb ik een klasse DUBLIN dag/nacht meegemaakt, mocht het over 4 jaar niet meer lukken dan zal ik thuis nog genieten van het U2 jaar 2009.
    Oke ik ben nu VERTICO. Guido bedankt voor de leuke momenten en succes in het Zuiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

The Road is my Goal

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2009

Zo... back home!!!

18 Augustus 2009

Camping Pommier

15 Augustus 2009

Montpellier rocks again!!!!

12 Augustus 2009

potje 31en??

09 Augustus 2009

Wowww wat een lekkere avond was dat!!!
Guido

Wat ga ik doen? Nou ja, de titel zegt het al 'The Road is my Goal'. Ik zal kijken wat de weg me gaat brengen, probeer een beetje rond te komen door hier en daar te spelen. Wat zeker is is dat ik richting het zuiden ga waar de zon zo goed als iedere dag schijnt en waar mijn flip-flops goed van pas komen :-) De laatste tijd is er veel veranderd, heb stappen in m'n leven gezet die je volgens mij maar een paar keer in je leven doet, althans ik hoop het!! Ik ga proberen een droom waar te maken waar ik een tijdje mee rond loop, wil er niet meer over dromen en over praten, wil het doen. Ik wil het ervaren en daarna kunnen zeggen 'ik heb 't gedaan' en dan een coclusie trekken of het dat gene was waar ik van droomde. Zo niet, I don't care, maar dan weet ik het wel!!! Denk dat dat soms heel erg belangrijk is in je leven. ok het klinkt allemaal alsof ik weet ik waar naartoe ga voor hoelang. Nou eerst zal ik eens een paar weken tot maanden rond rijden met m'n camper. Nogmaals 'The Road is my Goal' dus ik zie wel, en als jullie het leuk en interessant vinden houd dan deze site in de gaten en laat wat berichtjes achter, altijd leuk en gezellig. Cheers Guido

Actief sinds 04 Juni 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 63830

Voorgaande reizen:

05 Juni 2012 - 05 Juni 2013

Down Under!!!

28 Juni 2009 - 30 November -0001

The Road is my Goal

Landen bezocht: